Veelvoorkomende problemen bij het inloggen in de KNLTB ClubApp

Veelvoorkomende problemen bij het inloggen in de KNLTB ClubApp

Geplaatst op 12-05-2020  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Jeanet

Veel tennisclubs maken vanwege Corona sinds kort gebruik van de ClubApp van de KNLTB. Dit levert niet alleen tijdsvertraging op bij het aanvragen van een wachtwoord, je kunt misschien ook andere problemen ervaren. De KNLTB heeft de volgende tips. 

Tips bij het inloggen in de KNLTB ClubApp

Je kunt de KNLTB ClubApp downloaden in de Google Play Store of de App Store. Als je de ClubApp eenmaal op je mobiel hebt, zoek je bij clubs naar jouw club. Vervolgens selecteer je bij de wachtwoord vergeten functie je bondsnummer (dus niet je clubnummer) en krijg je een mail met een wachtwoord. Let op: het kan even duren (tot wel 5 minuten) voor je deze mail ontvangt. Met je wachtwoord kun je inloggen en starten met afhangen.

  1. Kijk het e-mailadres na
    Het wachtwoord om in te loggen, wordt verstuurd naar het primaire e-mailadres dat bekend is bij de club. Het is dus erg belangrijk dat het juiste e-mailadres van elk lid bekend is bij de club. Indien het lid zijn/haar e-mailadres wilt wijzigen dan kan hij/zij dat doen via de ledenadministrateur van de club. Let op: ervaring leert dat het systeem minder goed reageert op @tele2, @zonnet, @versatel, @telfort, @planet en @kpn mails. De KNLTB is bezig om een oplossing voor dit probleem te zoeken. Indien het lid een ander type e-mailadres heeft, kan de ledenadministrateur dit wijzigen in KNLTB.Club en op deze manier het lid een nieuw wachtwoord toesturen. Wil je dit? Neem contact op met eitartsinimdanedel.[antispam].@tecotennis.nl.
  2. Heb geduld en check je spam- en reclame inbox via je webmail (!)
    Krijg je geen mail binnen na het resetten van je wachtwoord in de KNLTB ClubApp? Heb even geduld. Het kan soms wel 5 minuten duren voordat je wachtwoord binnenkomt. Daarnaast horen we heel vaak dat het wachtwoord in de spam-box of reclame-box binnenkomt. Check deze twee inboxen dan ook altijd even! Let op: veel personen gebruiken hun mailboxen via een geconfigureerde omgeving in plaats van via de webversie. De geconfigureerde omgeving van je mailbox toont meestal niet zowel de spam- als de reclame mailbox. Check je spam en reclame inbox daarom via de webversie. Bijvoorbeeld: via https://webmail.telfort.nl/mail/main of https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp.
  3. Gebruik de juiste gegevens 
    In de KNLTB ClubApp kun je inloggen via je bondsnummer of clubnummer. Let op: het clubnummer is niet het verenigingsnummer. Clubnummers (ookwel: clublidnummers) zijn alleen voor leden die geen bondslid zijn. De meeste leden zijn dit wel en dienen daarom in te loggen met hun bondsnummer. Je kunt je bondsnummer op je ledenpas vinden.
  4. Zorg dat je het juiste type lidnummer gebruikt om in te loggen
    Indien je de 'Reset mijn wachtwoord' optie in de KNLTB ClubApp gebruikt om je wachtwoord aan te vragen, check dan altijd even of deze ingesteld staat op 'Bondsnr.' (bondsnummer is o.a. te vinden op je ledenpas) en in sommige gevallen dus op 'Clubnr.' (indien je geen bondslid bent). 

    inlogscherm

ONZE SPONSOREN

TECO TENNIS

Zwarte Wegje 9

5062 AN Oisterwijk

013 528 2451

contact -->

ZOEKEN

FACEBOOK

Voor het weergeven van de Facebook widget dient u de 'overige cookies' te accepteren via uw cookie instellingen.